62 İlde 156 Noktada Keklik ve Sülün Salımı Yapılacak
Bakan İbrahim Yumaklı, bu yıl 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlı yaban hayvanının doğaya bırakılacağını açıkladı.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bu yıl 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlı yaban hayvanının doğaya bırakılacağını açıkladı. Doğaya salınacak türlerin, kene ve kahverengi kokarca gibi zararlılarla biyolojik mücadeleye katkı sağlayacağı belirtildi.
62 İlde 156 Noktada Salım Yapılacak
Bakan Yumaklı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında arazi incelemeleri, habitat değerlendirmeleri ve teknik analizlerin tamamlandığını söyledi.
Bu kapsamda 2026 yılı içerisinde 62 ilde, 156 farklı noktada keklik ve sülün salımı gerçekleştirilecek. Planlamaya göre 50 ilde 116 noktada kınalı keklik, 16 ilde 34 noktada sülün ve 5 ilde 6 noktada çil keklik doğayla buluşturulacak.
Üretim Merkezlerinde Hazırlıklar Tamamlandı
Keklik üretimi, Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Yozgat, Gaziantep ve Malatya’daki üretim istasyonlarında gerçekleştirilirken, sülün üretimi ise Samsun, İstanbul ve Gümüşhane’deki merkezlerde yapılıyor.
Üretim merkezlerinde yetiştirilen kanatlılar, yaban hayatının desteklenmesi ve bozulan ekolojik dengenin yeniden kurulması amacıyla uygun habitatlara bırakılıyor.
Son 10 Yılda 1 Milyon Kanatlı Doğaya Kazandırıldı
Bakan Yumaklı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünün son yıllarda yürüttüğü çalışmalarla önemli bir başarı elde ettiğini belirterek, son 10 yılda yaklaşık 750 bin keklik ve 250 bin sülün olmak üzere toplam 1 milyon kanatlı yaban hayvanının doğaya salındığını ifade etti.
Geçen yıl 36 bin 250 keklik ve 9 bin sülünün doğayla buluşturulduğunu hatırlatan Yumaklı, bu yıl hedefin 51 bin kanatlı olduğunu kaydetti.
Kene ve Kahverengi Kokarcaya Karşı Biyolojik Mücadele
Doğaya bırakılan keklik ve sülünlerin yalnızca yaban hayatını desteklemekle kalmadığını vurgulayan Yumaklı, bu türlerin doğal avlanma içgüdüleri sayesinde zararlı canlılarla mücadelede de rol üstlendiğini söyledi.
Özellikle kekliklerin salım öncesinde kene tutulumuna karşı ilaçlandığını belirten Yumaklı, sülünlerin ise tarımsal üretime zarar veren kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele amacıyla Karadeniz Bölgesi’ndeki illerde doğaya bırakılacağını ifade etti.
Salım Yapılan Alanlar 3 Yıl Ava Kapatılıyor
Bakan Yumaklı, salım yapılacak alanların seçiminde habitat uygunluğu, besin ve su kaynakları, barınma imkanları, yırtıcı baskısı ve insan faaliyetlerinin yoğunluğu gibi kriterlerin dikkate alındığını söyledi.
Yaban hayatının korunması amacıyla salım yapılan bölgelerin üç yıl süreyle ava kapatıldığını belirten Yumaklı, amaçlarının doğal yaşamı korumak, geliştirmek ve sürdürülebilir bir anlayışla gelecek nesillere aktarmak olduğunu kaydetti.