Şanlıurfa'da Eğitimde Rekor Katılım: Rakamlarla Açıklandı
Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımda, Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında yürütülen çalışmaların 2025-2026 eğitim öğretim yılı sonuçlarını kamuoyuyla paylaşmaya devam ediyor.
Vali Şıldak, özellikle mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocuklarının eğitime erişimi, veli katılımı ve eğitimde motivasyonu artırmaya yönelik uygulamaların önemli kazanımlar sağladığını belirtti.
Şanlıurfa'nın eğitim alanındaki en önemli sorunlarından birinin mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocuklarının eğitimden uzak kalması olduğunu vurgulayan Vali Şıldak, üç yıldır sürdürülen çalışmalar sonucunda geliştirilen takip modelinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından örnek alınarak ülke genelinde uygulanmaya başlandığını ifade etti. Bakanlığın ayrıca mevsimlik göç hareketlerine ilişkin veri tabanı oluşturduğunu ve son olarak dört ili kapsayan yeni bir pilot uygulamanın hayata geçirildiğini açıkladı.
BİGEP kapsamında 2025-2026 eğitim öğretim yılında ailesiyle birlikte mevsimlik tarım işçisi olarak göç eden 3 bin 708 öğrencinin bulundukları illerde okullaştırıldığı, il dışına gidip dönen 14 bin 828 öğrenciye ise telafi eğitimi verildiği bildirildi.
Vali Şıldak, eğitimin başarısında aile desteğinin belirleyici olduğuna dikkat çekerek, okul-aile iş birliğini güçlendirmeye yönelik çalışmaların da kararlılıkla sürdürüldüğünü belirtti. Bu kapsamda yürütülen Anne Atölyeleri, aile ziyaretleri ve veli görüşmeleri sayesinde 2025-2026 eğitim öğretim yılı içerisinde 13 bin 100 yeni çalışma gerçekleştirildiği, toplamda 58 bin 514 velinin eğitim faaliyetlerine katıldığı ifade edildi.
Paylaşımda, BİGEP'in insan odaklı yaklaşımı doğrultusunda eğitim yöneticileri, okul yöneticileri ve öğretmenlerin motivasyonunu artırmaya yönelik ödüllendirme sisteminin de başarıyla uygulandığı belirtildi. Buna göre 2025-2026 eğitim öğretim yılında Vali tarafından 4 bin 535 öğretmene başarı belgesi verildi. Üç yıllık süreçte ise Valilik tarafından başarı belgesiyle ödüllendirilen eğitimci sayısının 8 bini aştığı kaydedildi.
Öğrencilerin başarılarının teşvik edilmesi amacıyla yürütülen ödüllendirme uygulamalarının da eğitim ortamına olumlu katkı sunduğunu ifade eden Şıldak, daha önce düzenli bir ödüllendirme sisteminin bulunmadığı Şanlıurfa'da BİGEP ile bu anlayışın kurumsallaştığını belirtti. Bu kapsamda yalnızca 2025-2026 eğitim öğretim yılında 34 bin 343 öğrencinin çeşitli başarılarından dolayı ödüllendirildiği açıklandı.
Vali Hasan Şıldak, BİGEP'in eğitimin tüm paydaşlarını aynı hedef doğrultusunda buluşturan, insan odaklı ve yenilikçi bir proje olduğunu belirterek, Şanlıurfa'da eğitim kalitesini daha da yükseltmek amacıyla çalışmaların aynı kararlılıkla sürdürüleceğini vurguladı.